Inhoudsopgave

Hoe SEO werkt

Zoekmachine optimalisatie is een groep technieken die door website ontwerpers en/of bedrijven worden gebruikt om hun zichtbaarheid bij zoekmachines te verbeteren. Het doel van SEO is om ervoor te zorgen dat uw site wordt geïndexeerd in de zoekmachines, evenals gecrawld voor rankings. Google pagina rankings zijn gebaseerd op relevantie.

De algoritmes van Google bepalen wat het meest relevant is voor de gebruiker op basis van de informatie die in de zoekbalk wordt getypt. Een van de beste beschrijvingen van hoe zoekmachines werken werd gegeven door MOZ. MOZ vraagt je te denken over het internet als een metrosysteem, met zijn verschillende netwerk van haltes. In internettaal zijn de haltes specifieke documenten zoals webpagina’s.

Zoekmachine bedrijven zoals Google hebben kleine bots, spiders genaamd, die over het internet kruipen om alle pagina’s te vinden die relevant zijn voor de gebruiker. Zie het als een spin die door de metro kruipt en elk pad vindt dat hij kan vinden naar alle metrohaltes in de stad.

Er moeten links zijn opdat de spiders van het ene punt naar het andere kunnen kruipen. Links helpen de bots miljarden webdocumenten te doorzoeken en ze op een pagina te plaatsen op basis van relevantie voor de gezochte trefwoorden. Het zou uren duren voor de resultaten naar boven komen als er geen algoritme en links waren die bepaalde parameters op uw website aan de zoekmachine linkten. Toch kunnen de zoekmachines resultaten teruggeven in slechts een fractie van een seconde vanwege de links, database centra, en servers.

Het populaire en relevante antwoord krijgen

Een zoekmachine is gebaseerd op menselijke creaties. De algoritmen die helpen bij het uitspuwen van de resultaten moeten in staat zijn te bepalen wat populair en relevant is voor de zoekopdracht die wordt uitgevoerd. Het is duidelijk dat sommige resultaten gemakkelijker zijn dan andere. Als je de naam van een beroemdheid zoals Taylor Swift intypt, zal het eerste resultaat officiële pagina’s zijn, althans dat zou het moeten zijn. Je kunt echter ook onofficiële pagina’s, actuele nieuwsfeeds en nog veel meer vinden. In feite, als je de naam van de zangeres invoert, krijg je haar officiële pagina, Instagram-account, en Wikipedia-site pagina als de top drie resultaten. Het nieuws komt daarna. De resultaten zullen dan haar twitter account, YouTube, en Facebook pagina’s laten zien. Dit zijn in ieder geval de resultaten in volgorde van verschijnen bij de test search. De volgorde kan veranderen als gevolg van SEO-praktijken.

Iemand met een fanpagina over Taylor Swift kan bijvoorbeeld nieuwe inhoud uploaden, die het meest relevant wordt gevonden voor de zoekparameters die een gebruiker in de zoekbalk invoert. Als er actueel nieuws is van enkele ogenblikken geleden, zal dat meer dan waarschijnlijk bovenaan de Google-zoekpagina komen te staan.

Wat als je het woord “cat” invoert? Wat denk je dat het eerste resultaat zal zijn? Het kan alles zijn wat met kat te maken heeft. Bij een recente zoekactie kwam de Wikipedia pagina over de huiskat als eerste naar boven. Wat denk je dat het tweede resultaat was? Als je dacht dat het iets anders was over de huiskat, dan zou je het mis hebben. Het tweede resultaat was Caterpillar: cat | global-selector, dat is een pagina over bouw- en mijnbouwmaterieel. Het derde resultaat was de samenvatting van de Caterpillar bedrijfsaandelen, omdat de aandelen worden verkocht onder CAT.

Voordat u begint met het ontwerpen van uw website, de inhoud ervan, en het leren van tips over SEO, neem even de tijd om een paar zoekopdrachten te doen. Kijk wat de resultaten zijn. Bepaal of het gebruik van één woord in plaats van een vraag betere resultaten oplevert.

Tip 1: Denk als uw klant

U weet precies waar uw bedrijf over gaat. U weet wat u wilt verkopen en waarom u uw omzet wilt verhogen, maar uw klant kan het niets schelen. U moet denken als uw klant. Hoe gaan zij zoeken naar de artikelen die u verkoopt? Zijn er manieren om de zoekopdracht te verfijnen, maar ook om de zoekopdracht te verbreden? Is het mogelijk om naar uw winkelartikelen te zoeken als uw klant een vraag gebruikt?

Welke artikelen verkoopt u? Neem even de tijd en ga naar Google. Als u zoekt op wat u verkoopt, wat verschijnt er dan als u verschillende trefwoorden gebruikt? Wat gebeurt er als u de termen verbreedt, versmalt, of een vraag gebruikt? De beste manier om relevante resultaten te krijgen is om altijd te denken als uw klant en wat hun kennis zal zijn met betrekking tot wat u verkoopt.

De keuze van uw URL of domeinnaam zal alleen de klanten helpen die hem kennen. Meestal doet iemand online een zoekopdracht en probeert de juiste resultaten te vinden.

De ervaring die uw klant heeft met het gebruik van internet, zal bepalen hoe snugger hij is in het zoeken naar specifieke informatie. Als uw doelgroep bijvoorbeeld iemand van 60 is, zult u anders moeten denken dan iemand van uw eigen leeftijd.

Houd dit in gedachten: hoe zal uw klant zoeken om uw producten te vinden? Als u SEO-tactieken leert, moet deze vraag in de voorhoede van uw gedachten zijn.

Hoe SEO werkt

De beste website krijgen

Hoeveel is uw tijd waard? U bent een detailhandelaar. U wilt verkopen. Dat is de reden waarom u een website bent begonnen of gaat beginnen. Het is de reden waarom u zich afvraagt hoe u uw website zichtbaar kunt maken op de eerste pagina van Google. Maar, hoeveel is uw tijd waard?

Heeft u de tijd, de zelfdiscipline en de kennis om aan uw website te werken, zonder hulp? Begrijpt u de technische aspecten die komen kijken bij het bouwen en beheren van een website voor meer verkoop?

Een mythe wordt nu al meer dan een decennium in stand gehouden. De mythe zegt: Iedereen kan zijn eigen website bedrijf runnen en geld verdienen, terwijl je op een strand zit cocktails te drinken.

De waarheid is dat niet iedereen rijk kan worden van het internet. Er zijn te veel gelijksoortige websites in elke niche om het voor iedereen mogelijk te maken hetzelfde succes te hebben.

Het succes van uw website op de eerste pagina van Google is allemaal afhankelijk van het werk dat u bereid bent te steken in het bouwen van uw website en ervoor te zorgen dat u consequent de SEO tips volgt, die u zult leren.

Er zijn een aantal harde lessen voor u om te leren, en gelukkig, je hebt iemand die al heeft geleerd ze voor je. Als je goedkoop gaat met uw website builder en domein host, ga je twee keer zo hard werken dan je zou hebben als je meer uitgegeven aan uw domein host en website builder programma.

Sommige van de online domein hosts, met website bouwer programma’s bijgevoegd, lopen u door elke stap die u moet nemen en anderen doen dat niet. Anderen ofwel verwachten dat je weet wat je doet of gewoon de zorg over het maken van een beetje geld. Bijvoorbeeld, een van de grootste namen in website hosting biedt een pakket voor $ 9,99 per maand dat een website builder omvat. Echter, dit bedrijf niet vertellen dat je moet inloggen op specifieke zoekmachine sites en indexeer uw website voor het te worden gevonden door de zoekmachine bots. Maar een andere website die gratis domeinen aanbiedt gekoppeld aan hun URL legt uit hoe u betere zoekresultaten kunt verkrijgen met hun gratis accounts. Natuurlijk is het geen goed idee om een website te hebben die gekoppeld is aan de URL van het domeinbedrijf, maar ditzelfde bedrijf biedt wel een beter pakket aan voor uw SEO doeleinden. De initiële kosten zijn hoger, maar de beloningen besparen u uren van frustratie en tijd.

Tip #2: Verstandig winkelen

Als uw huidige host-pakket is op of je moet nog beginnen met uw website, doe meer onderzoek. Denk aan het oude gezegde dat tijd geld waard is. Uw tijd is waardevol. Om te voorkomen dat gefrustreerd of in zeer lage rankings, moet u een website bouwer die u zal lopen door elke stap van het bouwen van de inhoud en SEO-eisen, zoals het krijgen van uw website geïndexeerd voor de zoekmachine bots.

Tip 3: Werk aan je zelfdiscipline

De gemiddelde detailhandelaar heeft niet de middelen om iemand anders te betalen om te werken aan SEO, tenzij het een deel is van de functieomschrijving van hun huidige werknemers. Het opzetten van uw website kan een paar uur, dagen of hooguit een maand duren, afhankelijk van uw vaardigheidsniveau. Echter, het voortzetten van SEO praktijken vergt een routine. Als u niet beschikt over de uren tijdens uw open uren, dan moet je carve-out tijd in de avonduren of in het weekend om te werken aan SEO praktijken. Als je de routine niet kunt bijhouden, zul je niet de ranking krijgen die je wenst. De meeste ondernemers hebben zelfdiscipline voor de dingen die ze leuk vinden, maar niet voor het vervelende werk. Maak geen fout in uw SEO door het vergeten van een goede routine.

Tip 4: Meer kennis vergaren

Kudos aan u omdat u al meer kennis opdoet in dit moment. Maar toch. Je hebt nog steeds meer kennis nodig. SEO verandert regelmatig. Je moet blijven bouwen aan je kennis, vocabulaire, en SEO toolkit, als je je website wilt zien stijgen in rankings.

Tip #5: Stel vragen

Voordat u een website host en website builder software, of overschakelen van uw huidige een-vraag vragen. De website zou kunnen maken alles klinkt perfect, maar er zijn altijd dingen tegengehouden van het pakket dat u zich kunt veroorloven. Zoek uit wat er ontbreekt in het pakket. Bepaal of u iets beters nodig hebt. Meer dan wat ook, stel vragen wanneer u onzeker bent. Het juiste bedrijf zal u graag de vragen stellen of u doorverwijzen naar referentiemateriaal dat u door de volgende stap zal loodsen.

Tip #6: Voeg een blog toe aan uw site

U wilt uw blog niet linken, met een externe link. Een externe link brengt u van uw website naar een andere host. De blog link moet overal in uw inhoud en in het menu staan, maar houdt u op de hoofdwebsite. Het moet een pagina op uw website zijn, niet iets dat er helemaal los van staat. Bijvoorbeeld, als u uw website hosten via Triple Interactive, maar uw blog wordt gehost op WordPress, zou je een externe link voor de lezer om naar de WordPress blog of ga naar uw Triple Interactive gebaseerde site te maken. Zorg ervoor dat uw gekozen host biedt een blog op uw eigenlijke site.

Overzicht van de website-inhoud

Op de eerste pagina in Google komen kan, met de juiste website inhoud. Google algoritmes houden verschillende dingen bij, maar twee zijn belangrijker voor deze discussie, dan andere. Dat zijn intentie en trefwoorden.

Trefwoorden en trefwoordzinnen zijn altijd van essentieel belang geweest voor SEO. Specifieke niche trefwoorden kunnen u elke keer op de voorpagina van Google plaatsen. Maar, het is een competitieve wereld, waar relevantie de sleutel is.

De intentie van uw klant bepaalt ook waar uw ranking zal zijn. Google is aangepast om bij te houden hoe klanten de getoonde resultaten gebruiken. Google houdt bij op welke links iemand heeft geklikt in de resultaten, zoals uw website, en of ze meteen terugkeerden naar de resultaten of dat ze op uw site bleven rondhangen. De post-klik activiteit is van essentieel belang. U hebt de kliks nodig, maar om hoger te scoren moet u voldoen aan de behoeften of de intentie van de gebruiker.

Denk eens aan een zoekopdracht die u onlangs hebt uitgevoerd. Misschien wilde u tips vinden over SEO. U kreeg resultaten, maar u heeft de zoekopdracht niet beperkt. In plaats van SEO-tips, kreeg u de definitie van SEO en een heleboel SEO-aanbieders, die u niet zullen helpen. Google weet of u op een link klikt en deze volgt. Bovendien volgt het uw gebruikerservaring om te bepalen of u op die website hebt gevonden wat u nodig had.

Hoe weet Google of je gevonden hebt wat je zocht?

Google heeft de mogelijkheid om de tijd bij te houden die u op een website doorbrengt. U klikt bijvoorbeeld op Wat is SEO. U ontdekt dat er niets interessants op staat en verlaat de site 10 seconden later. Nadat u de zoekopdracht hebt verkleind, gaat u naar een andere website die 20 tips over SEO geeft. De site stond 10e in de resultatenlijst. U besteedt 20 minuten op deze site. Google houdt deze informatie bij en de volgende keer dat er wordt gezocht naar SEO Tips, wordt het resultaat dat u op de 10e plaats vond, verplaatst naar het eerste weergegeven resultaat. Natuurlijk zijn er meer hits op een pagina nodig voor zo’n grote beweging in de pagina resultaten, maar het punt is – de relevante site die de informatie biedt die de gebruiker nodig heeft zal meer ranking krijgen dan een pagina die werd aangeklikt en een paar seconden later weer werd verlaten.

Tip #7: Plan de inhoud van uw website voordat u hem maakt

In voorgaande jaren, moest u de inhoud van uw website plannen voor de hoeveelheid trefwoorden die u in uw artikel wilde hebben. Je moest de trefwoorden op de juiste afstand van elkaar zetten, om te voorkomen dat de inhoud spam leek. Te veel trefwoorden in de eerste paragraaf en minder woorden later kon sturen u in het zwarte gat van de internetsites. Gelukkig is dit veranderd. Google is beter in het interpreteren van de betekenis. In plaats van “kinderschoenen” 20 keer te gebruiken in een artikel van 500 woorden, kun je het een paar keer gebruiken, met de juiste semantische betekenis.

Als je bijvoorbeeld tien jaar geleden het trefwoord SEO Tips Cleveland in een zin gebruikte, zou Google resultaten kunnen geven op basis van die drie woorden. Echter, als je SEO tips voor de bewoners van Cleveland, de “voor” zou hebben verward de zoekopdracht. Er moest naar de exacte zin worden gezocht om resultaten te krijgen. Nu kunt u de semantische zin die u wilt gebruiken en Google zal zoeken naar de relevante zoekwoorden.

Laten we de zoekresultaten uitsplitsen om dit beter te begrijpen. De kop is de grote blauwe lijn. Onder de kop is de URL, met vetgedrukte overeenkomende zoekwoorden. De reeks van geschreven woorden eronder is de inhoud die het beste overeenkomt met de zoekwoorden die u hebt gezocht en het zal vetgedrukt worden. Deze zin kan de paginabeschrijving zijn of de eigenlijke inhoud die op de pagina staat. U kent het verschil door de…, die geen relevante inhoud weglaat om u de overeenkomende trefwoorden te tonen. Als sommige van de trefwoorden in uw zoekzin niet voorkomen op de website die wordt getoond in de getoonde resultaten zult u zien: Ontbrekend: woord. Dit woord dat ontbreekt zal worden doorgekrast, als een andere manier om te symboliseren dat die bepaalde zoekwoorden niet in de inhoud voorkomen.

U hebt niet langer een exacte zin van de gebruiker nodig om uw pagina te matchen, om op de eerste pagina van Google te komen. U hoeft alleen maar de meeste van uw woorden te laten overeenkomen met waar uw klant naar zal zoeken.

Dit is waarom u moet plannen. U moet de trefwoordzinnen bepalen waarnaar uw gebruiker waarschijnlijk zal zoeken. U moet ook de algemene inhoud om gebruikers te trekken in uw site, zodat ze zullen blijven een tijdje.

BASISLAY-OUT VAN DE WEBSITE

De basislay-out van de website-inhoud

Uw werk, om op de eerste pagina van Google resultaten te komen, zal beginnen met het plannen van de pagina’s die u nodig heeft op uw website. Voordat u kunt zoeken op trefwoorden en uw site kunt ontwerpen rond de intentie van de gebruiker, moet u een basislay-out hebben.

De #1 regel van website pagina’s

Zoekmachines hebben regels en de nummer één regel-heb een pagina voor elk nieuw onderwerp. Laten we zeggen dat je artikelen voor huisdieren verkoopt. Huisdieren hebben verschillende behoeften. Uw huisdier heeft goede voeding nodig, gezondheidszorg, persoonlijke verzorging, speeltijd en training. In gedachten zou u al een website voor huisdieren moeten hebben, met een pagina voor elke behoefte. Voedingsstoffen zijn droogvoer, natvoer, supplementen en traktaties. Gezondheidsproducten zijn bijvoorbeeld shampoo, nagelknippers, tandpasta en borstels. Persoonlijke verzorging omvat bijvoorbeeld kattenbakvulling voor katten en de bijbehorende benodigdheden, zoals kattenbakken, kattenbakzakken en verfrissers. Speeltijd omvat speelgoed, terwijl training bestaat uit trainingsmateriaal zoals boeken, clickers en trainingsspeeltjes. Uiteraard kunnen sommige categorieën zich vermengen, zodat u producten kunt hebben die onder beide hoofdonderwerpen vallen, zoals speelgoed en trainingsspeelgoed onder speeltijd. Als u artikelen verkoopt voor vogels, honden en kleine zoogdieren, zou u waarschijnlijk katten, honden, vogels en kleine zoogdieren in het hoofdmenu hebben, met een uitklapmenu gebaseerd op de hierboven geschetste onderwerpen.

Een goede indeling zou zijn:

  • Homepage
  • Retailpagina’s gebaseerd op niche-onderwerpen
  • Contact Ons/Help
  • Over ons
  • Uren en plaats
  • Privacybeleid
  • Voorwaarden en Condities
  • Sitemap

De homepage geeft toegang tot alle andere pagina’s, met links. Het is de plaats voor het hoofdmenu, drop down menu’s, uw fysieke locatie en telefoonnummer. In feite hebben alle pagina’s uw bedrijfsgegevens nodig: locatie, telefoon, hulplink, en uw openingstijden. Dit maakt het makkelijker voor de gebruiker, maar u wilt ook een helppagina met een contactformulier dat het telefoonnummer, e-mail, en eventuele andere methoden om contact met u op. U wilt ook een pagina die specifiek uw uren en locatie vermeldt, ook al staat het al op elke pagina.

Elke pagina moet anders zijn en nuttige informatie bevatten. Het privacy beleid en de algemene voorwaarden zijn pagina’s die niet geïndexeerd hoeven te worden, waar je later meer over zult leren. De sitemap is om te helpen bij het indexeren en bij de navigatie voor u en uw gebruikers.

De pagina Over ons is bedoeld om achtergrondinformatie te geven over u, uw bedrijf en uw werknemers. Het moet de gebruiker een goed gevoel geven over uw expertise in wat u verkoopt of de diensten die u levert.

De detailhandel pagina’s zijn waar uw items gaan die u verkoopt, op basis van de niche-categorieën die bij hen passen.

De lay-out helpt u het aantal pagina’s geschreven inhoud te bepalen dat u nodig hebt. Het helpt u ook de niche-onderwerpen die u op uw site hebt te beoordelen om de belangrijkste trefwoorden te bepalen die u in de inhoud wilt gebruiken.

Tip #8: Houd de doelgroep in gedachten

U ontwerpt uw website met het oog op de gebruikers. Voor de beste SEO praktijken, moet u uw doelgroep in de voorhoede van je geest te houden.

  • Wat bieden jullie klanten?
  • Hoe oud zijn uw klanten?
  • Wat is hun opleidingsniveau?
  • Wat maakt uw producten beter dan de concurrentie, in de geest van uw doelpubliek?
  • Waar bevinden uw klanten zich of waar wilt u dat ze zich bevinden?

Met betrekking tot deze laatste vraag, kunt u uw website richten op lokale versus nationale of internationale klanten, afhankelijk van wat u verkoopt. U kunt zich ook op alle drie richten door trefwoorden te gebruiken om u te richten op lokale, nationale en internationale klanten.

Het antwoord op deze vragen zal bepalen hoe u de inhoud schrijft.

Specifieke trefwoorden

Website Inhoud: Specifieke trefwoorden

Zodra u de lay-out van de website hebt bepaald, bent u klaar om te beginnen met het onderzoek naar trefwoorden en trefwoordzinnen. Uw trefwoorden hebben rechtstreeks betrekking op de gebruikersintentie en uw algemene doelgroep. Als u zich richt op de oudere bevolking, zoals iedereen in de 60 en ouder, zal uw taalgebruik uw doelgroep moeten weerspiegelen door meer formeel te zijn dan wanneer u probeert tieners aan te trekken. De sleutelwoorden moeten ook betrekking hebben op de leeftijd. Denk je dat iemand van in de 70 ROFL in een tekst zou begrijpen, tenzij het hem bij een eerdere gelegenheid werd uitgelegd? Het is net als sommige van de Urban slang die beter passen bij een jongere doelgroep.

Google is een krachtpatser van intelligentie geworden. De algoritmen zijn in staat om naar bepaalde trefwoorden te zoeken, u te vertellen dat andere ontbreken, en relevante resultaten weer te geven. Maar, hoe vind je de zoekwoorden die je nodig hebt? Verzin je ze gewoon en hoop je er het beste van?

Ja, en nee, wat u verkoopt levert algemene trefwoorden op. Om uw publiek beter te bereiken, zijn er trefwoord tools om brede en niche termen te vinden voor uw website inhoud. U begint een trefwoordonderzoek op basis van wat u verkoopt.

Tip #9: Gebruik Google Keyword Tools

Google heeft AdWords, dat is een zoekmachine voor trefwoorden. Het is speciaal ontworpen voor het maken van banners en pay-per-click advertenties. U kunt echter ook een zoekwoord zoekopdracht uitvoeren om te bepalen welke woorden het meest populair zijn voor de artikelen die u verkoopt. Er zijn andere trefwoord tools die er zijn, maar aangezien u zich richt op Google, is het het beste om vast te houden aan AdWords.

De trefwoordplanner kan u helpen nieuwe trefwoorden te vinden en de gegevens over het zoekvolume te zien. U kunt zoeken naar nieuwe trefwoorden met behulp van een zin, website of categorie, volgens de Google AdWords zoekpagina. U kunt ook zoeken naar trends en volumegegevens, en trefwoorden vermenigvuldigen als een manier om nieuwe trefwoorden te krijgen.

Om te beginnen, kies om te zoeken naar nieuwe trefwoorden op basis van een categorie, website, of zin. U kunt uw product of dienst invoeren, en uw zoekopdracht aanpassen voor de beste resultaten. Laten we huisdieren weer als voorbeeld gebruiken.

De resultaten zullen verschijnen in advertentiegroep ideeën. Als u huisdier hebt gebruikt, ziet u wellicht huisdieradoptie, dierenwinkel, hondenadoptie, puppy, dierenbenodigdheden, kat, online winkel als de advertentiegroep ideeën. U kunt ook klikken om een lijst van trefwoord ideeën te krijgen. In de getoonde resultaten, zal u om twee kolommen geven: gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten en concurrentie.

De gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten vertellen u hoe vaak, online gebruikers gebruik maken van het specifieke trefwoord of trefwoord zin. Voor huisdier zijn de gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten 60.500. De concurrentie wordt als laag beschouwd, wat betekent dat er niet veel bedrijven zijn die proberen om dat woord te kopen en te gebruiken in hun advertenties. Honden wordt gezocht naar 673.000 keer en de concurrentie is laag, want het is niet specifiek genoeg om een advertentie rond te maken.

Tip #10: U wilt brede en niche zoekwoorden

Bij het samenstellen van trefwoordenlijsten moet u niet alleen nagaan hoe vaak ze bij een zoekopdracht worden gebruikt, maar ook of er veel concurrentie voor het woord is.

Huisdier, huisdier, hond, honden, en dierenbenodigdheden zijn brede termen. Elke site die artikelen verkoopt met betrekking tot welk type huisdier dan ook zal deze brede termen gebruiken. Ze doen dat omwille van de woordstroom. Je kunt hond niet weglaten als je het over de hond hebt. Dit is de reden waarom de concurrentie voor het woord laag is in advertenties.

Wat als je hondenbenodigdheden in Cleveland gebruikt, zoals “Wij verkopen hondenbenodigdheden in Cleveland bij ons…?” Je hebt net hondenbenodigdheden in een specifieke niche geplaatst. U vertelt een online gebruiker dat uw winkel is gevestigd in Cleveland, en omdat ze wonen in Cleveland Google weergegeven resultaten op basis van hun locatie.

Ze hoefden niet eens het trefwoord “hondenbenodigdheden Cleveland” te gebruiken om je webpagina te krijgen. Het feit dat Google je locatie volgt en de beste resultaten bepaalt op basis van waar je woont of je meest typische zoekopdrachten voor specifieke locaties, helpt je de lokale resultaten te krijgen.

Als u alleen biologische dierenbenodigdheden verkoopt, zou u biologisch willen gebruiken in uw website-inhoud en het gebruik van termen als niet-biologisch of het weglaten van biologisch vermijden.

Tip #11: Spel woorden niet verkeerd

Het is verleidelijk om woorden verkeerd te spellen om een gevarieerd doelpubliek aan te trekken. Google heeft echter zijn intelligentie verbeterd, en u hoeft niet langer woorden verkeerd te spellen. Google zal twee soorten resultaten weergeven:

  • Resultaten voor “correct gespelde woorden”
  • Zoek in plaats daarvan naar “fout gespelde woorden”

Google zal u vragen of u het woord correct wilde spellen en die resultaten wilde hebben of dat u het anders gespeld wilde hebben. Als u bijvoorbeeld “forex currency tading” intypt, verschijnen de resultaten voor “forex currency trading”, in de veronderstelling dat u “trading” bedoelde en niet een niet-bestaand woord “tading”.

Tip #12: Trefwoorden in titels en subtitels

Elke pagina heeft een titel of een titel. Deze titel moet uw belangrijkste trefwoord bevatten – het woord waarvan u weet dat het gezocht zal worden en uw website op de eerste pagina van de Google-ranking zal plaatsen. Het is het niche trefwoord. Uw subtitels of H2 koppen moeten ook trefwoorden hebben. Deze trefwoorden moeten betrekking hebben op het pagina onderwerp en het niche trefwoord waar u zich op richt voor die pagina. Bijvoorbeeld, een H2 titel zou kunnen zijn meisjeskleding, maten 5-14. Op deze manier, als iemand zoekt naar deze kledingmaten voor meisjes, zullen ze de juiste pagina vinden in de Google pagina resultaten.

Elke website inhoud, of het nu een blog of een hoofdpagina van de website is, moet trefwoorden bevatten die van toepassing zijn op de categorie of het onderwerp dat op die pagina wordt besproken. Als het trefwoord voorkomt in de koppen en subtitels moet het ook voorkomen in de geschreven inhoud op die pagina.

Het schrijven van de website-inhoud

U bent klaar om uw inhoud te schrijven op basis van SEO praktijken. U heeft uw website lay-out ontworpen voor een gebruiksvriendelijke ervaring. U pakte trefwoord lijsten om te bepalen wat mensen zoeken, het begrijpen van de brede en niche trefwoorden die uw site zal helpen landen op de eerste pagina van Google zoekresultaten.

Nu moet u de inhoud van uw website maken, de woorden en afbeeldingen die de pagina zullen vullen, met de juiste interne links. Vergeet niet dat Google zoekrobots uitzendt die uw website pagina’s zullen indexeren, waardoor uw pagina in de resultaten wordt weergegeven wanneer iemand zoekt naar de zoekwoorden of het onderwerp van uw pagina’s.

Opdat de bots uw inhoud kunnen doorzoeken, hebt u externe links nodig die een persoon naar uw site brengen, alsook interne links die een gebruiker helpen door uw website te navigeren. Er zal zo dadelijk meer worden gezegd over hoe de inhoud te linken.

Tip #13: Schrijf natuurlijk

Probeer niet om trefwoorden in uw geschreven werk te forceren. Uw inhoud moet zonder fouten zijn, grammaticaal correct, en natuurlijk vloeiend. Uw doelpubliek zal het weten als iets verwarrend is als gevolg van onjuiste flow of grammaticale fouten. Niets heeft een persoon die uw site verlaat sneller dan grote fouten in uw inhoud.

U bent een expert in uw detailhandel, althans dat is wat het doelpubliek zal veronderstellen. Een niet-expert zal fouten op zijn website hebben en een niet-gebruiksvriendelijke ervaring, althans dat is de veronderstelling, vooral wanneer een gebruiker fouten ziet.

Als u op een natuurlijke manier schrijft, wilt u taalgebruik vermijden dat misschien niet bij uw doelgroep past. Een goede regel is om te schrijven op een 7e tot 8e graads niveau. Volgens alfabetiseringsstudies leest en schrijft de gemiddelde Amerikaan op het niveau van de 7e tot 8e klas, terwijl slechts 15% van de bevolking volledig geletterd is of wat je zou beschouwen als een doctoraatsniveau.

Tip #14: Huur een schrijver in

Als u weet dat uw kracht niet ligt in schrijven, huur dan een schrijver in. Er zijn genoeg schrijvers die de inhoud van uw website willen schrijven. Het is gemakkelijk er een te vinden, als je maar weet hoe je moet zoeken. Wees specifiek dat je geschreven voorbeelden wilt zien, en de schrijver moet een native speaker Engels zijn. Wees ook bereid om een leefbaar loon te betalen, om de kwaliteit van de inhoud te garanderen.

Als je niet zeker weet of je het budget hebt, denk dan aan de tijd die het je zou kosten om kwalitatieve inhoud te creëren. Is het $10 per 1.000 woorden waard om kwaliteitsinhoud te krijgen, wanneer u misschien 5 uur besteedt aan één pagina met inhoud?

Als er grammatica- of spelfouten in staan, let er dan op hoeveel dat er zijn voordat u boos wordt op uw schrijver. U hebt waarschijnlijk ook fouten gemaakt, zelfs als u probeerde dat niet te doen in uw bedrijf. Het kan gebeuren. Een fout in elke zin of in elke twee zinnen is duidelijk een ongetalenteerde schrijver, maar één fout in 10.000 woorden inhoud is dat niet. Als voorbeeld: in een recent boek van een bestsellerauteur, dat vaak op de New York Bestseller lijst staat, stond “jury-rigged” in plaats van “jerry-rigged,” als hij het had over het inrichten van een werkplek. Het is gepubliceerd voor duizenden om te lezen, en toch staat er een fout in. De schrijver, de redacteur of de bewerkingssoftware kunnen verantwoordelijk zijn geweest voor de fout.

Tip #15: 1.000 tot 1.250 woorden aan inhoud

De makers van Google hebben hun mening veranderd over de hoeveelheid inhoud die websitepagina’s moeten hebben. Vroeger was 300 woorden een goede grootte voor websitepagina’s. Nu zijn 1.000 tot 1.250 woorden meer geschikt. Wees echter niet getrouwd met een bepaalde lengte.

In de eerste plaats moet de inhoud natuurlijk zijn, zonder het onderwerp te forceren of er poeha aan toe te voegen. U zou dit boek niet lezen als het steeds maar weer dingen herhaalt om het aantal woorden te verhogen, correct? Nee, natuurlijk zou u dat niet doen, dus de inhoud van uw website moet een gepaste lengte hebben die het onderwerp in detail beschrijft, zonder herhaling of pluisjes.

Sommige pagina’s zullen minder inhoud nodig hebben. Je hebt geen 1000 woorden nodig om iemand te vertellen hoe hij contact met je kan opnemen, maar je hebt wel ongeveer 1000 woorden nodig om je ervaring, je bedrijf en andere belangrijke medewerkers te bespreken. U wilt wel uw retourbeleid, restitutiebeleid en andere specifieke retailinformatie zo gedetailleerd mogelijk beschrijven.

Tip #16: Evergreen content geen must

In voorgaande jaren was evergreen content een must. De makers van websitecontent wilden dat de content jarenlang mee kon gaan, zonder dat deze herschreven hoefde te worden. Nu is dit veranderd. De manier om uw website relevant te houden is door regelmatig bijgewerkte inhoud te hebben.

Marketing News en Codeable zijn het er allebei over eens dat je moet schrijven en schrijven om ervoor te zorgen dat je iets voor de gebruiker hebt. Originele inhoud is noodzakelijk, of je nu geschreven inhoud, videocontent of beeldgebaseerde inhoud uploadt.

Hoe nieuwer uw inhoud, hoe vaker de bots van Google uw site zullen doorzoeken en de index en pageranking zullen verversen. Als er niets nieuws toe te voegen is aan uw belangrijkste website pagina’s, ja dan zeker gaan voor evergreen content, zodat kleine, snelle updates kunnen worden gemaakt.

Stel je voor dat je gebruikers twee maanden lang één keer per week naar je site komen, maar je hebt nooit iets nieuws. Deze gebruiker zal vaststellen dat u uw site niet bijwerkt, dat alle informatie er al vanaf is, en dat hij niet meer geïnteresseerd is.

Geschreven inhoud: Bloggen

Een manier om uw site voortdurend bij te werken is een blog. Op een blog kunt u uw producten of diensten bespreken, nieuws over uw onderwerp onder de aandacht brengen en uw ideeën delen. Het is zeker een plaats waar evergreen content nooit hoeft te zijn. Zelfs als al uw andere pagina’s blijven evergreen, altijd vers, moet je een pagina die voortdurend zal zijn op de bovenste pagina van de Google-zoekresultaten te hebben.

Tip #17: Uw producten bijwerken

Als detailhandelaar heeft u waarschijnlijk nieuwe producten of verandert u uw producten op basis van de seizoenen. Dit is een manier om het probleem van ‘evergreen content’ te vermijden. Onthoud dat afbeeldingen ook als nieuwe inhoud kunnen werken. Als u een nieuwe afbeelding uploadt, met een nieuwe productbeschrijving, dan bent u uw inhoud aan het bijwerken.

Product Updates en Bloggen

Niet alleen is het bijwerken van uw productafbeeldingen en -beschrijvingen een vorm van het fris houden van uw website voor de zoekresultaten, maar het kan ook gerelateerd zijn aan uw blogs.

Laten we voor het gemak zeggen dat u een boekhandel hebt. Zoals je weet, worden er elke maand nieuwe boeken uitgebracht, en je zult een aantal van deze boeken verkopen. Je moet het nieuwe boek op je productpagina zetten, en je bloglezers vertellen dat je een nieuw product hebt. Je kunt dit op twee manieren doen: een persbericht en een recensie.

Een persbericht vertelt over een nieuw product in een nieuwsvorm. Een review geeft uw gebruiker een uitgebreid overzicht van het product en waarom ze het zouden willen kopen.

Tip #18: Relevante inhoud

Net als uw website, moet uw blog relevante inhoud hebben op basis van wat u verkoopt of levert. Je zou geen blog hebben over de topauto’s voor 2017, als je dierenshampoo verkoopt. Er is geen correlatie, tenzij je het concept heel dun uitrekt. Google zal de relevantie zeker niet zien en uw bezoekers zullen ongelukkig zijn over het onderwerp.

De blog moet waarde bieden en ook relevant zijn voor wat u verkoopt. Als u bijvoorbeeld ruitenwissers verkoopt, zou een overzicht van de top vijf merken die u verkoopt zeer waardevol zijn. Een blog die niets meer is dan een “over” u pagina in een nieuw jasje voor uw blog is niet waardevol.

Als je naar een SEO webpagina zou gaan, zou je verwachten dat de blog tips, trucs, en how to blogs zou bieden met betrekking tot SEO. Je zou niet willen dat een gedetailleerd artikel over de film Steve Jobs te zien. Het heeft geen betrekking.

Tip #19: Geplande blogs

Hoe gaat u klanten behouden die uw site al gevonden hebben? De typische klant gaat naar een website als hij iets nodig heeft. Als u producten verkoopt, heeft uw klant misschien niet meteen een product nodig dat u verkoopt. Laten we thee als voorbeeld nemen. Als uw klant onlangs 20 losse theeblaadjes heeft gekocht, waarbij 2 theelepeltjes minstens twee keer kunnen trekken, zal uw klant voorlopig geen thee nodig hebben. Maar een blog over hoe je bepaalde theesoorten kunt combineren met specifieke voedselrecepten zou interessant zijn. Zo blijft de klant terugkomen om uw blog te lezen, ook al heeft hij geen van uw producten nodig.

Uw blog moet uw website fris houden in de geest van uw bestaande klant. Dat is het nut van een blog, naast de reeds besproken SEO-doeleinden. Uw doel is immers om een nieuwe klant aan u te binden, zodat hij niet naar uw concurrent hoeft te gaan.

Het komt er allemaal op neer dat je een routine moet hebben met je blogs. Net zoals u de inhoud van uw website één keer per jaar bijwerkt om hem op te frissen en uw doelpubliek opnieuw te evalueren, moet u een routine hebben met uw blog. Twee tot drie dagen per week een nieuwe blog plaatsen houdt de zoekmachine bots tevreden.

Als u echter dezelfde onderwerpen steeds weer herhaalt, zal uw gebruiker niet blij zijn. U hebt een blogroutine nodig die elke week op dezelfde dag of dagen waardevolle, relevante inhoud biedt.

Tip #20: Trefwoorden in blogs

Vroeger werd alle inhoud aangedreven door trefwoorden, maar nu niet meer. Ja, je moet zoekwoorden of zinnen die betrekking hebben op de producten die u verkoopt. Ja, deze trefwoorden moeten passen bij de semantiek van uw artikel. Deze trefwoorden moeten ook Google helpen om uw blog op de eerste pagina van Google te plaatsen.

Elke keer dat je een blog maakt, doe je dat rond één onderwerp, met een algemeen en niche trefwoord, net als je inhoud.

Linkbuilden

Er bestaan twee soorten links, die helpen bij zoekmachine optimalisatie. De links zijn extern en intern. Een interne link bevindt zich binnen uw site. Een externe link brengt iemand naar uw site vanaf een andere site of stuurt de gebruiker naar een andere site buiten de uwe.

Uw website is opgebouwd uit pagina’s. U heeft een homepage, waar u kunt linken naar een Over Ons-pagina. De pagina Over ons linkt terug naar de homepage, en ook naar andere pagina’s in het menu. Een gebruiker moet van de ene pagina naar de andere kunnen gaan met interne links, in plaats van telkens terug te keren naar de homepage wanneer hij naar een nieuwe pagina gaat. Het is gebruiksvriendelijk, maar nog belangrijker, het is SEO-vriendelijk. Een spider die de pagina’s van uw website probeert te indexeren voor een fatsoenlijke pagina ranking zal uw site verlaten, als hij vast komt te zitten en niet naar andere pagina’s kan gaan.

SEO vereist ook dat u externe links heeft. Externe links moeten organisch zijn, niet geforceerd. Een natuurlijke externe link is een referentielink. Laten we het weer hebben over een website over huisdieren. Als u producten voor huisdieren verkoopt, zou een natuurlijke link naar een .info, . edu, of .org site zijn die informatie geeft aan de lezer. De inhoud moet relevant zijn.

U verkoopt bijvoorbeeld honden trainingsartikelen zoals een clicker apparaat. Een goede externe link zou een website zijn die een trainingshandleiding of trainingstips over clickertraining aanbiedt. Ja, uw website moet boeken over training verkopen en een blog over training schrijven, maar voor “aanvullende informatie,” moet een externe link worden verstrekt. Net zoals u misschien geen adoptiediensten op uw site aanbiedt, maar u wilt wel dat adoptieplaatsen naar uw site linken. Een adoptiebureau dat adverteert op uw site of u die linkt naar een bureau dat huisdiereigenaren helpt hun perfecte huisdier te vinden, is allemaal relevant.

Natuurlijk gecreëerde links bouwen aan je positie op de pagina omdat Google ziet dat je relevant bent voor andere gebruikers. Iemand die een hond gaat kopen heeft benodigdheden nodig, dus een link naar een dierenbenodigdhedenbedrijf is relevant.

Tip #21: Interne links bouwen

Op uw website moet u trefwoorden hyperlinken. Vanaf de hoofd homepage, zal uw menu een hyperlink naar de relevante pagina hebben. Laten we zeggen dat uw belangrijkste URL www.suziespets.com is. U heeft een pagina voor kattenbenodigdheden. De URL voor deze pagina is www.suziespets.com/cat_supplies. Kattenbenodigdheden wanneer erop geklikt wordt zou de gebruiker naar de URL pagina moeten brengen, met de kop Kattenbenodigdheden.

U kunt ook hyperlink trefwoorden in uw geschreven inhoud om een persoon te sturen naar een andere pagina. Bijvoorbeeld, zou u kat levert in de homepage inhoud als u uit te leggen wat uw site biedt. U zou cat supplies linken met dezelfde URL, dus als er op het trefwoord werd geklikt, zou de gebruiker naar de cat supplies pagina worden gestuurd.

Deze navigatietechniek zorgt ervoor dat de Google zoekrobots in staat zijn hetzelfde patroon te volgen als een gebruiker en zal u helpen uw verschillende pagina’s geïndexeerd te krijgen.

Hyperlinken van inhoud is eenvoudig wanneer u Word gebruikt. Onder het tabblad invoegen, is er een sectie genaamd links die ook Hyperlink heeft. Markeer de tekst die je wilt linken, klik dan op de hyperlink. In de adressectie van de popup zet je de URL waarnaar je dat woord wilt laten linken en klik op OK. Je bent klaar en je hebt een goede link in je inhoud.

Controleer altijd elke hyperlink die u maakt, zodra deze online is gezet, om er zeker van te zijn dat deze werkt en niet naar een foutpagina gaat. Een foutpagina belemmert u om op de eerste pagina van Google’s zoekresultaten te komen.

Tip #22: Externe links bouwen

Er bestaan verschillende manieren om externe links te bouwen. U mag van uw social media accounts naar uw website linken en van uw website naar uw social media accounts. Echter, als dit de enige links zijn die je hebt, zal Google niet erg onder de indruk zijn. Vergeet niet dat u wilt dat andere mensen naar uw site linken omdat ze u relevant vinden, dit is hoe Google bots u vinden, u indexeren, en uw pagina ranking verhogen.

U maakt hyperlinks van en naar uw social media-accounts. Link altijd naar de homepage van social media-accounts of de relevante post op uw social media-pagina. Misschien tweet u iets nieuwswaardigs, zoals een nieuw product, zodat u wilt dat uw blog persbericht linkt naar de tweet en vice versa.

Vervolgens, laat anderen naar u linken. Maak duidelijk in uw berichten of in uw privacybeleid dat organische, relevante links zijn toegestaan. Sta ook relevante links toe in uw commentaarsectie op de blogs.

Als u vrienden hebt met soortgelijke sites die geen producten verkopen, vraag hen dan naar u te linken of uw link te delen.

Het beste van alles is dat externe links naar uw site op natuurlijke wijze ontstaan wanneer u de beste praktijken volgt voor het creëren van website-inhoud: relevantie, waarde, en frequente inhoud. Als u nuttig bent voor iemand anders, willen ze naar u linken.

Tip #23: Koop nooit links

Het is heel gemakkelijk om in de verleiding te komen links te kopen om snel de status van uw website en de kliks van gebruikers te verhogen. Echter, op de lange termijn zal het u schaden. Deze links zullen geen waarde of relevantie voor u hebben. Het zal meestal spam zijn. De gebruikersklikken voor deze links zullen ook een klik van één seconde opleveren en dan zal de persoon vertrekken, wat uw paginarank na verloop van tijd schaadt.

Het langzaam en gestaag opbouwen van links zal meer uitmaken voor je website ranking, Google heeft het zo ontworpen.

Geïndexeerd worden

Een van de grootste fouten nieuwe website-eigenaren te maken is nooit het krijgen van hun website geïndexeerd. Het is gemakkelijk om aan te nemen dat, aangezien u uw website gekocht en het komt met een website builder dat de host zal ervoor zorgen dat uw site wordt geïndexeerd. Dit is niet het geval. Je moet eigenlijk Google vertellen dat je bestaat, als je hoopt om gevonden te worden binnen een paar dagen na de lancering van uw website.

Tip 24: Maak uw Sitemap

Een sitemap is een document dat zich op de server van uw website bevindt. Het is iets dat al dan niet op natuurlijke wijze kan worden aangemaakt. Elke website server is anders, met betrekking tot hoe de sitemap wordt gemaakt. Indien nodig, zorg ervoor dat uw website bouwer maakt de kaart. Het kan nodig zijn om te praten met het bedrijf dat uw website server en bouwer software levert. Wanneer nieuwe pagina’s worden toegevoegd, moet u ervoor zorgen dat ze in de sitemap. Bepaalde sites, zoals WordPress, laten u toe de Google XML Sitemaps Plugin te installeren. Deze plugin maakt en update automatisch de sitemap, dus elke keer dat een nieuwe pagina wordt toegevoegd weet de zoekmachine ervan.

Tip 25: Ga naar Google Webmasterhulpprogramma’s

Het enige wat u nodig heeft is een Google-account. Als u zich nog niet hebt aangemeld, doe dat dan nu. In de sectie Webmasterhulpprogramma’s is er een pagina genaamd Optimalisatie, die linkt naar Sitemaps. U moet een link toevoegen naar de sitemap van uw website. Dit zal Google informeren over de pagina’s die u op dit moment heeft gepubliceerd.

Ga in Google Webmasterhulpprogramma’s naar de startpagina van de zoekconsole. Aan de rechterkant ziet u de link “Add Property”. Klik op deze rode link en voer de URL van uw website in. Hiermee laat u Google weten dat de pagina van u is, kunt u deze pagina beheren en krijgt u de huidige status te zien. U kunt bijvoorbeeld zien of er crawlfouten zijn met de site, of de bot de site heeft gecrawld, en u kunt zien hoe snel de site door Google wordt weergegeven.

Er zijn tal van dingen die u kunt doen in Webmasterhulpprogramma’s waarmee u kunt bepalen waar uw site staat, of er linkproblemen zijn en of uw site wordt gevonden door gebruikers.

Het kost u slechts enkele ogenblikken om de URL van uw website in te voeren en Google te laten weten dat het uw pagina’s moet indexeren voor bepaalde trefwoorden, categorieën en onderwerpen.

Als u WordPress gebruikt voor uw website, kunt u Google en andere zoekmachine platforms bereiken om uw site te indexeren op basis van categorie en trefwoorden. Het zal u door alles heen leiden wat u moet doen, zodat u sneller een bot op uw site krijgt dan iemand die niet van deze stap afweet.

Google is ontworpen om nieuwe pagina’s en nieuwe sites te zoeken, maar tenzij het weet hoe het moet zoeken, kan het maanden duren voordat Google uw site vindt en deze in de juiste categorie-index plaatst.

Tip #26: Indexeer uw site bij alle zoekmachines

Hoewel het belangrijkste punt van dit boek is om op de eerste pagina van Google te komen, wilt u ook dat uw SEO gericht is op alle populaire zoekmachines. Niet iedereen gebruikt Google, dus laat uw site ook opnemen in Bing en Yahoo. Het duurt slechts een paar momenten om het proces voor deze andere zoekmachines te doorlopen.

Tip #27: Maak sociale profielen aan

Als u dit nog niet hebt gedaan op basis van de discussie over linken, moet u sociale-mediaprofielen aanmaken. Als deze stap is voltooid, maar niet is bijgewerkt in de afgelopen maand, doe dat dan nu. Het indexeren van uw website gaat over het krijgen van Google bots naar uw site. Onthoud dat een manier om de bots naar uw site te krijgen is via links met sociale media.

Tip #28: Maak inhoud buiten de site

Ja, uw website, blog en social media accounts zijn allemaal manieren om inhoud te creëren. Sociale media is een manier om off-site content te creëren, maar uw SEO werk stopt daar niet, als het gaat om het krijgen van uw website geïndexeerd en gecrawld. Het gaat ook om SEO gebaseerde artikelen op andere sites. Artikel directories, persbericht diensten, en andere inhoud distributie sites kunt u inhoud te creëren, te koppelen aan uw site, en het verhogen van de mogelijkheid van zoekmachine bots aankomen op uw deur.

Zodra uw website voldoende is geïndexeerd in Google, zult u een toename zien in het verkeer van Google-gebruikers. Uw verschillende inhoudspagina’s zullen ook vindbaar worden en al snel zult u waardevol verkeer hebben dat uw site bezoekt en er rond blijft hangen. De enige manier om productpagina’s gezien te krijgen door de Google bot is om ervoor te zorgen dat uw productpagina’s sneller gevonden kunnen worden door een goede indexering.

Hoewel de inhoud die u maakt de koning is, moet u nog steeds gebruik maken van SEO-methoden en de juiste indexering om uw website op de eerste pagina van Google te krijgen.

TECHNISCHE ASPECTEN ZIJN ONONTBEERLIJK

Technische aspecten zijn onontbeerlijk

Geschreven inhoud is slechts één aspect van SEO. Je moet ook rekening houden met de mobiele gebruiker en afbeeldingen aanbieden. Niet iedereen kan Engels lezen; vooral als u zich op een internationale markt richt. Er zijn grote stappen gemaakt in de vertaalopties van Google, maar u kunt ook afbeeldingen gebruiken om uw producten te laten zien. Vele mensen willen beelden van producten als een manier om te beoordelen wat zij werkelijk bestellen. De product beschrijving zou kunnen zeggen een pak van twee, maar als het beeld slechts één van iets toont zou de consument zich kunnen afvragen wat zij werkelijk kopen.

Technische aspecten omvatten ook analyses en statistische rapporten die door zoekmachines worden gegenereerd. Deze rapporten zijn ontworpen om u te vertellen hoe goed uw site presteert ten opzichte van de concurrentie. Het kan u tonen als u op weg bent naar het zwarte gat van internetsites of als u een fout hebt. Al deze technische aspecten zijn noodzakelijk om te bepalen waarom uw website misschien niet presteert op het niveau van uw verwachtingen.

Tip #29: De grootte van uw afbeeldingen

Laten we het eerst eens hebben over afbeeldingen op uw site. Er zijn een paar dingen die je moet doen om goede afbeeldingen te leveren. Het eerste is om te onthouden dat iemand misschien niet dezelfde internetsnelheid heeft of probeert om uw website te openen met een mobiel apparaat.

Deze twee concepten van uw gebruiker zullen de grootte bepalen van de afbeelding die u aanbiedt. Uw website bouwer zou de optie moeten bieden om een thumbnail afbeelding te maken, wat de kleinste afbeeldingsgrootte is. Het zou u ook moeten toestaan om de optie te bieden om die afbeelding te vergroten. Als een gebruiker zijn cursor op de afbeelding plaatst of erop klikt, moet de afbeelding in grootte toenemen om een beter beeld van het product te geven. Door de resizing optie te gebruiken, in plaats van een one size fits all, zal de webpagina makkelijker downloaden.

Voor zoekmachines is de snelheid waarmee uw website laadt, een factor in uw Google ranking. Een traag bewegende site zal de interesse van de gebruiker verliezen; daarom zal de bot de site vertragen en niet in staat zijn de pagina te indexeren. De grootte van afbeeldingen en video’s maakt een verschil.

De afbeeldingen moeten zo veel mogelijk originele inhoud zijn. Als u werkt met een drop-shipping bedrijf, waar u distributeur afbeeldingen gebruikt, zal het niet mogelijk zijn om originele beeldinhoud aan te bieden. Echter, wanneer u kunt doen.

Tip #30: Teksttitels voor afbeeldingen

Net als bij geschreven inhoud moeten uw afbeeldingen voorzien zijn van de juiste kopjes. U wordt gevraagd om uw afbeelding een titel te geven met een bijschrift. In het bijschrift moet u zo origineel mogelijk zijn, terwijl u een goede beschrijving van de afbeelding moet geven. Dit kan helpen met SEO omdat u trefwoorden gebruikt om uw afbeelding te labelen.

Tip #31: Een mobiele site krijgen

Afhankelijk van de website host en bouwer software die je hebt gekocht, hoef je misschien niets speciaals te doen om een mobiele website te krijgen. Veel bedrijven zoals WordPress beginnen een mobiele versie aan te bieden, geschreven in hun code, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het opzetten van meerdere websites. Echter, als je merkt dat je mobiele versie fouten bevat of je moet een mobiele versie kopen omdat je huidige website dergelijke voorzieningen niet biedt, zorg er dan voor dat je een mobiele website in de lucht krijgt. Voor de gebruikerservaring heb je een mobielvriendelijke site nodig.

Google moet ook uw inhoud begrijpen. Als het de mobiele app niet kan lezen, dan zal uw website niet verschijnen in de mobiele zoekresultaten. Bedenk eens hoeveel mensen tegenwoordig zoeken via tablet en smartphone, tegenover hun desktop? Miljoenen mensen vertrouwen alleen op hun mobiele apparaten, in plaats van een grote computer, omdat het enige wat ze doen is surfen op het internet voor producten, diensten, informatie en entertainment. Als je niet mobiel bent of je app is moeilijk te gebruiken, dan zal je SEO hieronder lijden.

Tip #32: Analytics en statistieken

Veel sites bieden u statistieken en analytics. U kunt ook de Google Analytics-werkbalk downloaden van de webmasterhulpprogramma’s en die op uw website vastzetten. U wilt er zeker van zijn dat u uw technische aspecten, zoals de statistieken, elke week controleert.

Het lijkt eentonig, maar elke week zal u informatie opleveren. Vergeet niet dat je minstens één blog per week gaat doen om je website op de eerste pagina in de Google zoekresultaten te krijgen. Maar, weet je hoe goed die blog werd ontvangen? Werd het gelezen? Had je terugkerende traffic of nieuwe traffic? Werd de inhoud zo goed ontvangen door verschillende online lezers dat je meer hits hebt dan je ooit op je website hebt gehad? Werd de blog genegeerd?

De statistieken vertellen u over uw bezoekers, waar ze vandaan kwamen, hoe lang ze op uw site bleven, waar ze naar keken, en andere website-gerelateerde informatie. Google houdt dit voor u bij in hun analytische programma. U moet het gebruiken om de goede trends te herhalen en de slechte trends te vermijden.

De analytics en statistieken gaan u alles vertellen over uw gebruiker, dus uw doelgroep. Als u de rapporten negeert, kunt u een aantal grote fouten maken en zich afvragen waarom u uw site nooit op de eerste pagina in Google ziet. Als je niet weet hoe je ze moet lezen, leer het dan en stop met fouten maken.

Typische fouten vermijden

Veel SEO fouten worden gemaakt door nieuwelingen. De 32 tips, tot op dit punt, zijn allemaal gericht op SEO tactieken, hetzij direct of indirect. Je hebt veel geleerd over inhoud, evenals het belang van het krijgen van een gebruiksvriendelijke website bouwer om ervoor te zorgen dat je de juiste SEO hulp hebt bij het opzetten van je website. Nu is het tijd om enkele van de typische fouten nieuwe website-eigenaren te pakken, wanneer ze proberen om geld te besparen en het zelf te doen.

Tip #33: De inhoud niet opbreken

Hoe leest u graag? Verveelt het u als u één grote alinea ziet die zonder pauze van idee naar idee gaat? Natuurlijk, dat doet u. Maar al te vaak vergeten schrijvers van content om hun geschreven content op te splitsen zodat het makkelijk te lezen is.

Ja, elke alinea moet een voorgesteld concept hebben, een uitgewerkte inhoud, en een conclusie, die van de eerste alinea overgaat in de volgende. Voor website-inhoud geldt echter de regel dat er niet meer dan vijf regels tekst mogen zijn, als het even kan. Het breekt de inhoud en zorgt ervoor dat de lezer snel verder kan.

U kunt afbeeldingen gebruiken om tekst op te breken. U kunt ook opsommingstekens gebruiken. Er is een waarschuwing bij het gebruik van afbeeldingen of opsommingstekens. Deze helpen niet voor SEO. Het kan het crawlen van de pagina bemoeilijken; vooral als u hyperlinks in uw opsommingsteken gebruikt.

Uw doelgroep is van het grootste belang tegenover SEO tactieken. Breek de inhoud voor hen op en gebruik indien nodig bulletpointlijsten en afbeeldingen om punten die u maakt duidelijk te maken.

Tip #34: Denken dat je Google kunt bedriegen

Google heeft enkele van de meest briljante geesten voor het bedrijf werken. Ze werken dag na dag om de gebruikerservaring van de Google zoekmachine te verbeteren. De valsspelen die vroeger bestonden zoals het kopen van backlinks en externe links zijn tot een einde gekomen en kunnen ervoor zorgen dat je op de zwarte lijst komt. Het is bijna onmogelijk om van de zwarte lijst naar de eerste pagina resultaten te komen. Maak niet de fout om iets uit te proberen dat uw SEO en website werk echt kan schaden.

Een van de belangrijkste valsspelen is het spammen van discussie- en forumforums met de URL van de website. Je plaatst een bericht, maar in plaats van een waardevol bericht achter te laten, is het enige wat je doet je URL plaatsen. Dit is niet behulpzaam.

Tip #35: Dezelfde ankertekst gebruiken voor de interne links

De ankertekst is het trefwoord waarmee u een hyperlink naar een andere pagina legt. Als u herhaaldelijk hetzelfde trefwoord of zinsdeel gebruikt om naar verschillende pagina’s of naar dezelfde pagina te linken, bewijst u uzelf een slechte dienst. Je hebt een lijst van goede trefwoorden of je zou moeten als je het trefwoorden hoofdstuk hebt gevolgd. Maak gebruik van die trefwoorden om interne links te maken. De zin of het woord kan gevarieerd zijn. Voor een ankertekst, kan het het eenvoudige woord zijn, de volgende keer zou u het kunnen hyper linken voor locatie, wat u ook doet maak het een natuurlijke link die bezoekers en zoekmachines nuttig en relevant zullen vinden.

Verklarende woordenlijst

Door deze pagina heen heeft u een aantal SEO gerelateerde termen gezien die in dit addendum zullen worden uitgelegd.

Ankertekst: een trefwoord of zinsnede die wordt gebruikt om een hyperlink te leggen tussen een interne of externe webpagina en uw site.

Backlink: een externe link die van een externe bron, zoals sociale media, terug naar uw website verwijst.

Zwarte lijst: een lijst van websites die nooit in de zoekresultaten van Google zullen verschijnen wegens flagrante veronachtzaming van de regels van de zoekmachine van Google. Ook wel het zwarte gat van websites genoemd.

eCommerce: online detailhandelslocaties, waar doorgaans producten en geen diensten worden verkocht.

Externe link: een link die een persoon van uw website naar een andere website leidt of van een andere website naar uw site teruglinkt.

Google AdWords: Google’s zoekprogramma voor trefwoorden, ontworpen voor pay-per-click en banneradvertenties, maar kan worden gebruikt om trefwoordenlijsten te genereren.

Google Analytics: Google’s statistische rapportageprogramma dat aan uw website kan worden gekoppeld, of toegankelijk is via Google Webmaster Tools, waar u bezoekersrapporten en paginarangschikkingsresultaten kunt bestuderen.

Hyperlink: een link naar een specifiek trefwoord, waarbij u op het woord of de zin kunt klikken en naar een nieuwe pagina op de website wordt gebracht.

Interne link: Een link op uw website die een persoon van pagina naar pagina in uw site brengt, dat kan zijn van de homepage naar een productpagina, zoals een hyperlink.

SEO: afkorting van search engine optimization, d.w.z. de tactiek die wordt toegepast om uw website zo in te richten dat deze optimale zoekresultaten oplevert, d.w.z. de strategie die u toepast om een toppositie in de zoekresultaten te verkrijgen op basis van trefwoorden en andere praktijken.

Zoekmachine Bot: een “robot.txt” die webpagina’s en websites doorzoekt om de pagina’s te indexeren voor betere zoekresultaten.

Spider: Ook bekend als crawlers, bots, en Google bots, spiders kruipen door webpagina’s om de pagina te rangschikken op relevantie op basis van categorie en zoekcriteria.

WordPress: Een blogging website met gratis, persoonlijke, en professionele websites ontworpen voor bloggen, portfolio’s, e-commerce, en andere stijlen van websites.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.